Site icon Quality-webdesign.se

Vad gör man inom HR?

HR är en viktig avdelning för företag i alla storlekar och branscher. På dessa avdelningar hanterar yrkesverksamma personer de frågor och behov som berör organisationens mänskliga relationer, det vill säga de personer som arbetar för företaget.

HR får en allt större plats på arbetsmarknaden, vilket gör att allt fler lockas av att ta en HR-utbildning. Oavsett om du överväger en karriär inom HR, eller om du behöver anställa någon som ska ansvara för detta på din arbetsplats, är det bra att förstå deras huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden.

Huvuduppgifter för HR-avdelningar

Yrkesverksamma inom HR har ett flertal olika arbetsuppgifter de måste se till att genomföra. Nedan listar vi några av de absolut viktigaste.

Dessa färdigheter krävs av en anställd inom HR

Vissa färdigheter anses vara nödvändiga för att vara effektiv i en position inom HR. Nedan följer några av de färdigheter som krävs av någon anställd inom HR.